Hogy ne ártsa az ízületeket futás közben, "+_NEWS_RATING_YOU_DONT_LIKE_THIS_ARTICLE+"


Szerző: Őry István Edzésnapló Egyre több cikk jelenik meg a futás ártalmas, egészségtelen hatásairól, ezért régóta tervben volt ennek a bejegyzésnek a megírása. Nem kergetek hiú ábrándokat, tudom jól, hogy a nem megfelelően felépített edzéstervek valóban veszélyesek.

Továbbá 12 igazolt futóként eltöltött év után tisztában vagyok azzal is, hogy az élsport nem az egészségmegőrzésről, egészségfejlesztésről szól. Viszont a fent említett cikkek a futást, mint szabadidősportot tekintik ártalmasnak, tehát a hobbi szinten űzött mozgásformát.

duzzadt térd kezelése

Ebben a bejegyzésben kiemelem a fő érveket, melyeket a futás ártalmas hatásai mögött sorakoztatnak fel. És természetesen megcáfolom őket a tudomány szent oltalma alatt.

hatékony gyógyszer a térdízület fájdalmához ízületi fájdalmak vírusai

De először lássuk, kik azok, akiknek 1-es értékelést kell adnod Facebook-on és a céges Google Business oldalaikon, mert megkérdőjelezték az általunk szenvedéllyel űzött mozgásforma értékességét!? Néhány helyen felbukkannak olyan megállapítások, hogy ha túl sokat futsz, akkor az árt a szívednek, az egészségednek, stb.

De ezzel nem leszünk okosabbak, mert valójában ez mindenre igaz.

Hidegben futni kellemetlen, de annál hasznosabb

Ha bármit túlzásba viszel, az ártani fog az egészségednek. Egy szó, mint száz, tudományos igényű értekezés folyik arról a hátunk mögött! Lássuk a cáfolatot!

ízületi betegség ápolási folyamat mi a különbség az ízületi gyulladás és az ízületi gyulladás között, mint a kezelés ellen

Egyébként csak vicceltem, ne adj nekik 1-es értékelést. Az egyszerűség kedvéért egységesen árulóknak, vagy eretnekeknek hívom a futást támadó személyeket, kutatócsoportokat. Kép forrása: Freepik A futás jelentősen növeli a szervezet kortizol szintjét az árulók szerint Oké, mi a fene lehet az a kortizol?

Fogalmazzuk meg, mit szeretnénk elérni, az feledteti még a hideget is

És ki keverte az italomba? Ha stresszhelyzetbe kerülsz, például az orrod előtt fogy el a futóverseny hivatalos pólójából az M-es méret, ami amúgy is nagy lett volna rád, de így csak L-es marad, amit maximum dunyha huzatként tudsz majd használni otthon, akkor kortizolt kezd termelni a szervezeted. A stresszhormonként is ismert kortizol egyébként folyamatosan jelen van a szervezetben, csak kisebb mennyiségben.

Az árulók szerint a magas intenzitású aerob edzések jelentősen növelik a szervezetben a kortizol mennyiségét, mely gyengíti az immunrendszered és nagyobb mennyiségben további káros hatásai lehetnek az egészségedre.

mi a legjobb gél az ízületek számára

Fontos, hogy ez a jelentősen megnövekedett kortizol szint a magas intenzitású aerob edzések esetében, vagy az ennél magasabb intenzitáson zajló edzésterhelés esetében értendő a rágalmazók szerint. A hosszú futások alatt is termelődik kortizol, viszont kevesebb mennyiségben. Sőt, nyugalmi állapotban is jelen van a szervezetben, reggel nagyobb mennyiségben, éjszaka alacsonyabb szinten.

November

Ez eddig igaz is, a kemény edzések megnövelik a szervezet kortizol szintjét. De mivel az épelméjű futók nem közelítik meg a tempófutás iramát az edzéseik nagy részében, ezért ez nem jelent valódi problémát. Nekem a tempófutás irama jelenleg es iram körül lenne per km. Az edzéseim többségét több mint fél perccel, 1 perccel lassabb iramban végzem. És ez igaz a legtöbb futóra is.

A kosár üres.

Ez történik akkor, ha olyanok végzik ezeket a kutatásokat, akik soha életükben nem futottak komolyabban. Ettől függetlenül elhiszem, hogy léteznek olyan futók, akik tudatos, tervezett edzések nélkül futnak mindig vagy gyakran magas intenzitáson.

  1. Csípő-csontritkulás
  2. Ampicillin ízületi fájdalmak kezelésére

A kemény, magas intenzitású edzések mellett a hosszú futások is növelik a szervezet kortizol szintjét. De ez nem egy rossz dolog. A kortizol segíti az alkalmazkodási folyamatot, átmenetileg gyengíted ugyan az immunrendszered, továbbá edzés alatt kis mértékű izomkárosodást szenvedsz, és stressznek teszed ki a szervezeted.

De ezután a szervezeted alkalmazkodik a terheléshez és erősebb lesz, mint előtte volt. Ez az edzések, edzésterhelés lényege. A terhelés, stresszhatás nélkül nem történik meg a szuperkompenzáció.

urumqi ízületi kezelés boka ízületi gyulladás modern módszerei

Ha nem tudod, mi hogy ne ártsa az ízületeket futás közben a szuperkompenzáció, akkor érdemes elolvasnod ezt az írásomat: Ezért nem fejlődsz vagy csak kis mértékbenhiába edzel keményen. Kép forrása: Freepik A kortizol akkor jelent nagy problémát, ha termelődik, termelődik, majd aránylag nagy mennyiségben a szervezetedben marad hosszú ideig. Tehát kisebb mennyiségben ugyan, de folyamatosan termelődik a szervezetedben a kortizol, és nem csökken a mennyisége.

Gerinces blog

Például sokáig, hosszú évekig dolgozol olyan munkahelyen, melyet nem szeretsz, és naponta hosszú órákat töltesz ilyen környezetben. Vagy egy megromlott párkapcsolat is kiválthatja ezt, a folyamatos veszekedések, nézeteltérések, lelki terror, stb.

A kortizol tökéletesen normális szinten lehet akkor is, ha sokat és keményen edzel. Mondjuk hetente több mint km-t, kemény résztávos edzésekkel tarkítva az edzésterved. Mindaddig, amíg jól menedzseled a regenerálódásodatpihenésedet a kemény edzés nem növelheti a kortizol mennyiségét olyan szintre a szervezetedben, ami miatt aggódnod kellene.

A futás csökkenti a zsíranyagcsere, zsírégetés hatékonyságát az eretnekek szerint Ez hogy ne ártsa az ízületeket futás közben elég nagy kapufa!

hogy ne ártsa az ízületeket futás közben hogyan kezeljük a sérült ízületet

Láttál valaha elhízott profi futót vagy olyat, aki rendszeresen fut? Ha sokat futsz és több kalóriát égetsz, mint amennyit beviszelakkor egyszerűen vékonyabb leszel. Ez ennyire egyszerű. De nem is kell messzire kalandoznod a tudományos kutatások területén, elég, ha csak arra gondolsz, milyen terhelésélettani hatásai vannak a hosszú futásnak, mely növeli az aerob állóképességed az a képesség, hogy gyorsabban fuss hosszabb ideig : 1.

Növelik az izmok állóképességét, szívósságát, jobban ellenállnak az fáradásnak. Minél fáradtabb vagy annál több gyors izomrost kapcsolódik be a futómozgásba, hogy valamennyire tehermentesítsék a lassú izomrostokat tehát a gyorsaságodon is dolgozol a hosszú futás alatt. És itt jön a lényeg!

Gerincvédelem – II. rész

Az alacsonyabb intenzitású hosszú futás tréningezi a szervezeted, hogy magasabb százalékban égessen zsírt glikogén szénhidrát helyett. Tehát nincs megalapozva, hogy a futás csökkenti a zsíranyagcsere hatékonyságát.

Ebben a tanulmányban például megállapítják, hogy az aerob futás több zsigeri és májban lévő zsírt éget, mint az ellenállással súllyal végzett edzések. A tanulmányból kiderül, hogy a futás sokkal jobb súlyleadás tekintetében, mint az erősítő edzések. Ez nem azt jelenti, hogy választanod kell a kettő között. Mindkettőt be kell építened a kiegyensúlyozott edzésprogramodba, viszont a futás hatékonyabb a zsírégetésben.

Miért állítják egyre többen, hogy a futás árt az egészségnek?

Itt találsz például kifejezetten futók számára erősítő gyakorlatokat. A rágalmazók szerint rendszeres gyulladások alakulnak ki a szervezetben a futás miatt A következő ellenérv, hogy a futás növeli a rendszeres gyulladásokat a szervezetben.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről.

A magas intenzitású főként szénhidrát égetésen alapuló aerob vagy ennél is intenzívebb edzések veszélyesen magas szintre emelik a gyulladások gyakoriságát a szervezetben. Már írtam valahol, hogy az edzés hatására izomkárosodás keletkezik, gyulladások, stb.

Ez teljesen normális folyamat, amíg képes vagy különböző regenerációs módszerekkel kezelni.